היום בדרכי חזרה הביתה מן הלימודים ראיתי ילדים אוספים עצים לל"ג בעומר. נותרו כעשרה ימים עד לחג המדובר וכבר מכינים ילדי ישראל את הצידה לקראתו. עצים, עיתונים, ועוד חומרי בעירה מכל הבא ליד. אולם, לדעתי ל"ג בעומר הוא חג מיותר שאינו מתאים לתקופתנו. אנו מוחים על זיהום אוויר ומאידך מייצרים אותו בהיקף שהוא בלתי מובן לחלוטין. בלילה אחד כולנו מדליקים מדורות ומשחירים את השמיים, ואנו עושים זאת שבועיים בלבד אחרי יום כדור הארץ בו כיבינו את האורות בבית לשעה תמימה כדי להעלות את המודעות לאיכות הסביבה. מה שנקרא, רק בישראל.
אכן, נראה שאנו עומדים על פתחה של תקופה חדשה. עלינו לבחון מחדש את הנחות היסוד שעל פיהן אנו נוהגים על אוטומט. חג שאינו מתאים לתקופה יש לשנות, לעדכן, לחדש.
גם מערכת החינוך ראויה לבחינה מחדש. מפחיד אותי לחשוב שהאנשים המשפיעים באמת התעייפו מכל התכניות והועדות. משהו פה לא עובד, לא מצליח. ילדים לא מוצאים סיפוק ועניין בבית הספר, הרבה מהם חווים כישלונות ותסכול בתהליכי הלמידה שלהם. ליבותיהם הרכים נפגעים והלמידה מהווה לדידם כורח ומעמסה. מול כל עשרה ילדים מצליחים בבית הספר כמה ילדים נכשלים ישנם? כיצד ניתן לתקן את חוויית הכישלון? ולמי באמת אכפת?
כמו ל"ג בעומר, גם מערכת החינוך לא מתאימה לתקופה. הגיע הזמן לשנות, לעדכן, לחדש ולא לפחד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה