יום שני, 15 באוגוסט 2016

עבודת צוות

כמה נפלא היה לראות את אורי ששון מתמודד מול טדי רינר הצרפתי בגמר הג'ודו באולימפיאדה. התמלאתי גאווה כאשר ניצח את המתמודד הקובני וזכה במדליית הארד הנחשקת. בנוסף, הדהים אותי החוזק המנטלי שאפשר לו להילחם בנחישות ראויה לציון לא הרבה אחרי ההפסד בקרב על מדליית הזהב. כן ירבו ספורטאים כמוהו!

אבל הדבר שמשך אותי במיוחד היה הפרשנות של אריק זאבי. פרשנות מדויקת ומלאה בהערכה ובפרגון לאורי ששון הג'ודוקא, לאורן סמדג'ה המאמן, לאיגוד הג'ודו הישראלי וגם לספורטאים שזכו בעבר במדליות ובכך פילסו את הדרך לאלו החדשים להאמין שהדבר אכן אפשרי ובר ביצוע. מדבריו של זאבי ניתן היה להבין כי שיתוף הפעולה העדין בין כל הגורמים שהוזכרו ושיקול דעת נכון שעלה מתוך חשיבה משותפת, תמיכה,  הערכה ודבקות במטרה, כל אלה יחדיו התלכדו לכלל הגורמים שהביאו אותנו לזכות בשתי מדליות הארד בריו. זאבי עצמו, דיבר על אורי ששון ואורן סמדג'ה בכזו הערכה שנדהמתי מיכולתו לתת כל כך הרבה פירגון בתחום שהוא כל כך תחרותי. 

כמה כוח יש לעבודת צוות, לחשיבה משותפת ולידיעה שיש מעגלי תמיכה כל כך יציבים ונרחבים. אילו תוצאות מרהיבות ניתן להשיג כתוצאה משיתופיות אמיתית ומאמונה במטרה משותפת. ועדיין, כשאנחנו מביטים במערכת החינוך, אנחנו מבינים שאנחנו לא לגמרי שם. התמזל מזלי להיות חלק מצוות מקצועי משתף ומכבד, אך עדיין, על צוותים רבים ללמוד כיצד לעבוד יחדיו בסינרגיה. וכמובן, בכיתות עצמן, על תלמידים לבצע מטלות קבוצתיות כחלק מתהליכי הערכה במקצועות שונים. אך, האם רכשו את המיומנויות החברתיות הנדרשות על מנת לשתף פעולה באופן פורה וסינרגטי? האם מורים מקדישים זמן יקר להבהרת הנושא ולפיתוח יכולות אלו? 

כמו באולימפיאדה ובתחרויות עולמיות אחרות, שיתוף הפעולה הוכיח את עצמו כגורם משמעותי בדרך להצלחה. כמערכת, מוטלת עלינו האחריות להקדיש זמן ומחשבה לפיתוח היכולת להקשיב, לדון, לוותר, להתווכח, לבחור ולקחת אחריות. זו הדרך להכין אותם לחיים האמיתיים במאה העשרים ואחת. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה