יום שישי, 13 ביולי 2012

על הכנס הבינלאומי למצוינות בירושלים

במסגרת הסמסטר הקודם של הלימודים לתואר השני, חברתי היקרה רוית גלזר ואנוכי פיתחנו יחידת לימוד א-סינכרונית שבעזרתה יוכלו התלמידים לתכנן טיול לעיר רחוקה בעולם. ליחידת הלימוד היו מטרות רבות, אך היעד העיקרי היה לאפשר עבודה עצמאית של התלמיד תוך שימוש בשפה האנגלית כאמצעי לרכישת ידע ולהפצתו. פרויקט זה הוא ייחודי כיוון שהוא מאפשר לילדים בעלי לקויות למידה להתקדם בקצב שלהם ללא תלות במבוגר לשם הקראת ההוראות.

את יחידת הלימוד שלחנו לצוות ההערכה של הכנס הבינלאומי למצוינות בירושלים ובהתרגשות רבה נודע לנו שהתקבלנו להציג אותה בכנס שבעיקרו עוסק בטיפוח ילדים מחוננים.

כדי להמחיש את החדשנות שאליה אנו שואפות, הכנו מצגת פרזי לליווי הצגת המיזם. 


אחרי הכנות רבות ושבועות של מתח והתרגשות, הצגנו השבוע את המיזם בכנס הבינלאומי בפני אנשי אקדמיה ממקומות שונים בעולם. ההתעניינות הייתה רבה, וניכר שהבאנו היבט חדש ומרענן בתחום היזמות העתידנית בחינוך. אחרי ההרצאה פנו אלינו מורים שונים ונוצר שיח בין תרבותי מרתק. בנוסף, מורה איטלקייה נתנה לנו את כתובת האימייל שלה כדי שנוכל בהמשך לקדם מיזם מתוקשב משותף של תלמידינו. 

חשוב לי לציין שהשנה זו הפעם הראשונה בה שמעתי על המרכז הבינלאומי למצוינות בירושלים.  לדעתי, כנסים מעין אלה תורמים רבות להעשרת המורים, והם חיוניים לשם הפריה הדדית בתחומים שונים של החינוך. מלבד זאת, הם מציבים את החינוך כפרופסיה לכל דבר, ומקרבים את המורה המבודד בדרך כלל בכיתתו, לעולם האקדמיה. אני חושבת שעם שיווק נכון של המרכז, יזכו הרבה יותר מורים ליהנות מן החשיפה לעולם זה. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה